Påsken 2007

I vuggestuen sagde Ida ”God Påske” og jeg ”bye-bye” som jeg plejer til farvel – det tror jeg folk syntes er sødt. Dagen efter var vi på indkøb og jeg fik et påskeæg og en lille taske til mine tuscher [red: pennalhus med navn på]. Om aftenen tog far og jeg i bilen ned og besøgte onkel Peter og oldemor. De er søde og Peter’s mørbrad smagte mumf med god sovs. Vi løb også om kap på stranden; man skal huske at stille sig klar og så tælle 1-2-3…

Dagen efter skulle vi til Sigrids fødselsdag. Jeg kan godt lide Sigrid og løb rundt med hende i hånden det meste af tiden. Sigrid har høns og kaniner, men hendes far er lidt for stor for mig [red: Bent 2m høj og tilsvarende bred]. Så hjem og sove.
Næste dag kørte far og jeg ud for at se gamle huse og dyr [red: Frilandsmuseet]. Der var en fin scene udenfor, så far og jeg skiftedes til at optræde lidt. Gik-mig-over-sø-og-land, boogie-woogie, osv. Bagefter tog vi til mormor og jeg spiste forårsrulle – mumf.
Onsdag pakkede far en masse ting i tasker og sagde at vi skulle på ferietur. Først kørte vi i bil til sommerhuset – her var farmor og farfar som jeg ikke havde set en hel uge. Vi legede rigtigt godt og fik god mad. Jeg kan nu nå pedalerne på den 3.hjulede cykel, men skal liige lære hvordan man så cykler.
Fredag pakkede far igen en masse ting i bilen og fortalte mig at vi fik travlt. Først kørte vi til Mie i Helsingør. Mie kommer også fra Kina og havde glemt sine fine støvler hos mig. Hun var glad for at få dem igen. Så videre til Maike og Marco, som er den sødeste hund jeg kender. Marco kan vist også godt lide mig. Vi gik tur i skoven og pludseligt var der påskeæg i skovbunden [red: tak Anette]. Efter en kort lur videre færge og bil til et fint hus i en skov [red: Pipper og Bernhardts ødegård i Sverige med familien Frederiksen]. Her hyggede vi os et par dage med gåture, lege, god mad og sjov. Vi plukkede også blomster, se billedet.
I dag kørte vi så hjem igen. Jeg kunne vise far hvor han skulle dreje ved at sige ”dig bo” og pege [red: dig=Maria].